söndag 8 juni 2008

blå blå himmel och vatten


Hannas första möte med skärgården och oj vad jag blev förförd! Jag fick allt jag kunde drömma om på en minisemester i Bohuslän:

Bad och jag vågade till slut hoppa från trampolinen, och då ville jag göra det igen, å igen, å igen, å igen...


Fiske och jag vann överlägset med sju makriller över Björn som endast lyckades få upp ynka sex ;) Att jag lyckades få upp så många hade då absolut inget att göra med att vi hade en yrkesfiskare (Ellis morbror) som styrde... =)

Underbart god stekt makrill både till middag och frukost.

Färska havskräftor som den omnämnde yrkesfiskaren fiskat. Dessa förtärdes på sjöbodsbryggan med den vackraste utsikten... Hanna var i extas!




Öl på den lokala krogen "Bryggan" som helt enkelt var en brygga och vad är en krogkväll utan ett judiskt bröllop?

Drömmar om att vara Ronja Rövardotter i Kungsklyftan. Nej jag vågade då inte skrika något vårskrik.

Härligt uppfriskande morgondopp

Svåra beslut kring vilken glass man skulle ta. Slutresultatet: kulglass + mjukglass + chokladsås! Hannelli var mycket nöjd med detta resultat.

Mängder med slappande på bryggan i hammocken.
Och allt detta tillsammans med en finfin vän, ja det kunde då inte bli bättre!

Nu känner jag mig som en ny människa å de små djävlarna skulle fått fetestryk av kräftorna och makrillerna om de skulle försöka tränga sig på.

1 kommentar:

Elli sa...

De små djävlarna har övervunnits!! FIRA!!! :):) Fiiiiiina bilder! vi ses snart hoppas jag.. men antagligen om ett ganska långt tag. I will pling you and miss you. pusspusspuss