söndag 21 juni 2009

livet ombord

"Kapten med besättning hälsar er välkomna ombord på M/S Huckleberry Finn"

. jobb - många sköna turer med lite passagerare och det flyter på bra med fina kollegor.

. härligt gungande sömn - sover tokskönt och har schema med sovmorgon till 07,30 (slutar iofs 00,30 men här ombord är det fint mos)

. glädje över att ligga rätt i turlistan - inledde passet med lite storm och fick ligga utanför Rostock i 7 timmar innan vi kunde komma in i hamnen. Passagerarna var helt underbara (delvis för att vi i cafeterian var så fina men.. ) och ingen gnällde. Stormen medförde att de kommanade dagarna blev något jobbiga med bland annat jobb till 4,30.

. njutit av den härliga gubben Gunnar (Bob Hansson) och den helt fantasiska Doppler (Erland Loe) som fick mig att fundera en hel del på duktigheten (ska kanske skaffa mig en älgkalv?), nu läses Gardell

. film - rekommenderar varmt Citronlunden

. god och allt för mycket mat hela tiden

. allt för lite träning - måste ju ha kraft till fjällen

. sol och sömn på helipkopterplattan

. oro över ett för mig helt främmande bröllop.. hur ska jag ha håret? hur ska jag lyckas sminka mig? hur kommer de andra gästerna att se ut?

Hucklet är således sig likt och livet flyter på fint mellan Trelleborg och Rostock

1 kommentar:

Elli sa...

ååh doppler! den citerar jag i MIN bok faktiskt. Oerhört bra :) See u soon, nu sova innan första jobbdagen imorrn. huja!! puss