måndag 26 maj 2008

dumma mage

Regn, precis hela dagen...

Efter en natt med knivar i magen och korta sömnsekvenser härjade av mardrömmar var det ingen pigg Hanna som trotsade allt. Tog på sig regnkläderna, handlade banan och proviva och satte mig på bussen för att åka å lyssna på en föreläsning som jag redan kunde för att jag hade läst in det i förväg... åh...

Men nu är jag trött på att ha ont i magen! Närings- och sömnbristen är total så jag ringde sjukvårdsupplysningen som Cina tipsade om. Men inget vettigt svar inte, äta försiktigt och tugga maten.

dumma dumma dumma dumma dumma dumma mage!

Mardröm 1: Trevlig familjetillställning i trädgården, bordet är dukat och alla har det trevligt. Plötsligt får jag syn på det. En orangutang hänger i trädet och tittar ner på oss. Vi bestämmer oss för att ringa polisen och gå in i huset. Men precis när jag ska stänga glasdörren står han där. Men det är en man, i märkliga orangutangliknande kläder. Han stirrar tomt på mig och innan jag hinner låsa dörren rycker han upp handtaget.

En genomsvettig Hanna vaknar. med kniven i magen.

Mardröm 2: Jag sitter barnvakt åt den mest elaka och trotsiga bebisen. Han retar mig, slår mig och är väldigt stark kan jag lova. Och jag försöker allt för att han ska bli tillfreds. Jag behåller mitt tålamod in till det sista men tillslut lägger jag honom i hans säng och stänger dörren. På morgonen är han borta. Föräldrarna kommer och frågar efter honom och jag har ingen aning om vart han är. Föräldrarna skäller, samvetet svider och en svettig Hanna vaknar.

Kan du bota mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Orangutangen är tentaångesten och bebisen är Elli och föräldrarna är jag(Carrocarola). Normalt tar jag 500kr i timmen för min drömtydning men eftersom det är du så går det bra med pannkakor :)

Hanna sa...

Intressant drömtydning. Ja att Elli är bebisen är ju självklart; gnällig och trotsig ;) Men då är DU en del av mitt dåliga samvete alltså...? Ja men då måste jag ju laga lite pannkakor åt dig! =)