torsdag 1 maj 2008

Jag äger malmö

"jag äger Malmö", teater foratt, jeriko

Rakt upp på scenen, inte ett dåligt första möte med Jeriko inte, "känn dig som hemma!" Ja för publiken fick sitta på scenen och ensemblen på endast tre personer gjorde ett fantastiskt jobb med att utnyttja de tre plan-nivåerna och fyllde dem med minnen, drömmar och gillestugemögel.

Återigen så mår jag så bra där i publiken, teater får mig att känna: gåshud, tårar, rädsla, glädje. Och jag tycker om att känna. Inte minst förstärks känslorna av att pjäsen faktiskt bygger på intervjuer med flyktingar från Irak.

Ledig en hel vecka från skola, känns nästintill overkligt. Veckan ska slås ihjäl med födelsedagskalas med släkt i Höganäs, läsning av annat än kurslitteratur och planering av köp av lägenhet! Ska fjäska för bankerna för att få ett lånelöfte för att kunna flytta in i en RIKTIG lägenhet. Vi får väl se hur det går med inkomst som en student.

Inga kommentarer: