lördag 3 maj 2008

Tre på äventyr

Idag har jag, mor och santos varit på äventyr på Kullaberg. Ledig lördag så vi packade ner mackor, muffins och självklart en termos med varmchoklad och tog oss upp till Kullaberg. Vår vandring började fridfullt men när vi skulle vända så ville vi såklart inte gå samma stig tillbaka. Detta resulterade i att vi ganska snart var ja, lite vilse. Vi följde några prickar men hade inte någon koll på var någonstans vi befann oss och vår färd gick över stock å sten, branta kullar å skarpa stup och vi kämpade mot ormar och myror. Inte en själ mötte vi, alla hade väl bättre förstånd än att ge sig ut utanför stigarna.

Jag får nog erkänna att jag var ganska lättad när mamma tog upp sin mobilnavigator som jag hade viftat bort i början av vandringen när mamma ville markera parkeringen, "men lägg av mamma, det är väl klart att vi hittar!" Tur att man har en klok mor.

Mina skogskunskaper: "men här har vi en myrstack, då vet vi att vi har öst, eller nej, väst, ditåt, eller vänta, ditåt?? När man ser en myrstack så vet man att man är i skogen."

Har tillbringat många timmar med min far på Kullaberg under min barndom och han kommer nog skratta gott åt mig och mamma när vi berättar om vårt äventyr, Tre på äventyr.

Sedvanlig djurlista:
hundar
myror
två vackra snokar
kor

Inga kommentarer: